17 Nisan 2013 Çarşamba

Mavi ile Mor / Bülent Ortaçgil- Denize Doğru (http://www.youtube.com/watch?v=mLDrFmtKp3Y)

Arka fonda bu çalsın mı?Çalsın!! http://www.youtube.com/watch?v=mLDrFmtKp3Y

Mavi  şaşkın şaşkın baktı arkadaşına;
-Senin burada ne işin var ?
Hani vazgeçmiştin.Hani boğulmayacağın, kafan rahatça yaşayabileceğin bir diyara gidecektin?
  (Aslında biraz da sevinmişti içten içe, çünkü arkadaşı gittiğinden beri yalnız kalmıştı. )
Mor bir süre sessiz kaldı.
Mor aslında çok konuşkandı.
Mavi şaşkın tavrını devam ettirmişti onun bu düşünceli tavrını görünce.
  ( Ne diyeceğini çok merak ediyordu fakat aslında içten içe, keşke burada kalacağını söylese diyordu).
Mor, bir damlacık akan göz yaşını sildi.
Aslında yüzünde hafif bir tebessüm vardı ve bu akan yaş mutsuzluktan değil, bunca kalp ve beyin yorgunluğundan kaynaklanıyordu.
Hali yoktu ama bir yandan da yepyeni bir kabukla ortaya çıkmıştı sanki.
Mor sessizce ama kendine güveni tam bir şekilde konuşmaya başladı;
-Bak Mavi, özür dilerim senin de kafanı yorduğum, gözlerini bulanıklaştırdığım , kalbini kırdığım, kırılmadıysa     da en azından o maviden uzaklaştığım için.
Çaresizce boğulacağımı sanmıştım,
Ta ki denizin suyu çekilene kadar....
Hayatta kaldığım için mutlu olurum sanmıştım
Fakat susuz bir hayat neye yarar?
İşte sonra karar vermem gerektiğini anladım, koskoca bu denizde boğulmamak için çabalamak mı yoksa hayatta kalabilmek için sırf susuz, tatsız, tuzsuz bir hayat yaşamak mı?
Ben ilkini tercih ettim ve geldim, etmeseydim çoktan kuruyup gitmiştim.
Şimdi yeniden buradayım, bir farkımız yok sen veya ben....
Onlar veya biz...
Deniz veya okyanus....
Boş versene 'diyar' dediğim yer sanki kırılmayan bir buz,
Emek sarf etmeden suda kaldığımız yer,sadece suyu çekilmiş bir havuz.




 Yağmur Şimşek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder